neděle 25. října 2015

Dýňový perník bez lepku, mléka a vajec

Našla jsem zajímavý recept na dýňový perník (původní recept zde ). A jelikož už jsem dlouho nic zajímavého (bezlepkového, bezmléčného a bezvaječného dohromady) nepekla, tak jsem se rozhodla, že původní recept upravím vzhledem k dietním opatřením mých dětí.

A musím říct, že se fakt povedl!!!

Takže pro dietáře jsou následující ingredience:

30g jáhlové mouky
70g zelené Jizerky
130g Schär pattiserie
200g nahrubo nastrouhané dýně Hokkaido
130g rozpuštěného Alsanu
50g javorového sirupu
50g agávového sirupu
nebo můžete dát místo výše uvedených sirupů  100g medu, potom ale bude perník hooodně sladký
2 vejce (já dala náhradu vajec Albert free from)
2 lžičky vinného kamene nebo 1 kypřící prášek do pečiva
1 lžička perníkového koření Sonnentor

Postup:
Smíchám si mouku s kypřícím práškem a s perníkovým kořením. Připravím si náhradu vajec dle návodu, nastrouhám dýni, dám rozpustit Alsan. Do větší misky si dám nastrouhanou dýni, přidám rozpuštěný Alsan a sirup. Promíchám a přisypu sypkou směs. Promíchám a nakonec přidávám náhradu vajec. Vznikne z toho tužší těsto, které dám do formy vyložené pečícím papírem. Peču v horkovzdušné troubě předehřáté na 175°C po dobu cca 25 minut. Hlídám a píchám špejlí, když se nic nelepí, tak je upečeno. Perník nechám vychladnout na mřížce. Po vychladnutí nakrájím na čtverečky, které pak rozříznu a namažu šípkovou marmeládou. Pokud budete péct v menší a vyšší formě, tak můžete nejdříve rozkrojit vychladlý perník, namazat marmoškou a pak krájet na malé kousky. Já ho měla celkem nízký, tak proto jsem zvolila opačný postup, aby se mi nerozlámal.


Žádné komentáře:

Okomentovat