neděle 17. srpna 2014

Vegan raw pumpkin cake

Můj první raw cake. Recept našel na internetu můj manžel. Já si poslintala nad fotkami jeho čokoládového brášky :-D Ale tenhle dýňový je Eňo Ňuňo ;-) Navíc je také hypoalergenní (tzn. bez lepku, BKM, vajec a ořechů), protože jsem si upravila potřebné ingredience tak, aby ho mohly ochutnat naše alergické děti :-)



Originální recept najdete zde.

A mnou upravený recept je níže.

Ingredience na těsto:

1 hrnek slunečnicových semínek (loupaných)
1 hrnek pohankové mouky
1 hrnek namočených datlí (nebo použijte jako já datle od Alnatura a bez namáčení)
10 PL kokosového oleje

Ingredience na krém:

1 hrnek namočených slunečnicových semínek (cca 1,5 hodiny)
1 hrnek kokosové smetany
1 1/2 hrnku dýně hokkaido nakrájané na kostičky
5 PL datlového sirupu
1 hrnek kokosového oleje
4 PL Limoncina (citronový likér)

Postup:
Rozmixujeme najemno slunečnicová semínka (na těsto) a dáme do misky. Přidáme k tomu pohankovou mouku. Rozmixujeme datle a přidáme do misky k slunečnici s pohankou. Pak doporučuji vzít hnětač a ke směsi v míse přidávat kokosový olej. Uplácáme si takové celkem husté těsto, které natlačíme do dortové formy. Já použila nastavitelnou od Tescomy, protože je bezvadná. Když do ní tlačíte to hutné těsto, tak si jí můžete klidně zvětšit během práce s ní a upravit si tak velikost/výšku korpusu.
Krém je jednoduchý na přípravu. Pokud máme mixér (já mám tohoto fešáka), tak si do nádobky dáme dýni nakrájenou na kostičky, umixujeme dohladka. Přisypeme namočená (vodu slijeme) slunečnicová semínka a znovu rozmixujeme dohladka. Přilijeme kokosovou smetanu, 5 lžic datlového sirupu a limoncino. Zase mixneme nebo promícháme lžící. Nakonec přidáme kokosový olej a důkladně promícháme.
Krém dáme do dortové formy na korpus z těsta, který jsme si tam již rukou pořádně zatlačili. Dáme na minimálně 3 hodiny chladit do ledničky. 

Ještě malé upozornění, doporučuji krájet menší kousky, protože je opravdu hodně sytý ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat