pátek 1. srpna 2014

Bezlepkové lívance

Dneska jsem nevěděla co k obědu, tak kouknu do lednice a dostala jsem nápad - bramboračka a lívance s borůvkami :-)

Dala jsem tedy vařit polévku a přemýšlela jaké lívance, jestli normální (ale bez BKM a vajec) nebo špaldové. Nakonec jsem udělala takové "polovičaté". Ty jsem tedy nefotila, protože na ty už tu tuším někde recept je ;-)

Ale přemýšlela jsem co dám k jídlu Elišce. Polévka byla jasná, tak jsem si řekla, že by mohla ochutnat taky lívance s borůvkami. Borůvky jí totiž moc chutnají :-) Takže jsem si dala stranou trochu nabobtnalého psyllia (náhrada vajec) a přidala k tomu od oka reisdrink z DMka, trochu kokosové a pohankové mouky, trochu vanilkového cukru, špetičku soli a cca půl lžičky kypřícího prášku od Alnatury. Vše pořádně promíchala a nechala cca 5 minut odpočinout.
Lívance jsem dělala na pánvi s kapkou kokosového oleje. První 3 pidi lívance byly takové slabší - tj. vypadaly jako lívance. Další 3 byly silnější a byly to spíš takové placky (viz. foto). S tou kokosovou moukou jsou moc dobré, protože se díky ní ztratí ta chuť pohanky. Já pohanku moc ráda nemám, nějak mi "nevoní". Pohanková kaše s ovocem je fajn, ale prostě pokaždé musím přebít tu vůni a chuť, pokud se to dá chutí nazývat :-D
Jinak recept musím trochu vypilovat, při pečení se to trochu drolilo, ale to bude tím, že tam bylo málo toho psyllia (jen asi 3 kávové lžičky do cca 100g mouky).


2 komentáře:

  1. Vypadají pěkně, s tou kokosovou moukou je musím zkusit:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus i tu bábovku co jsem pekla, ta je výborná :-)

      Vymazat