neděle 22. června 2014

Houstičky bez lepku, mléka a vajec



Okolnosti mne donutily zkusit upéct nějaké vhodné pečivo pro Elišku. Je jí téměř 11 měsíců a chce jíst to, co jíme my. Obědy, pokud je to něco "co může", tak jí ode mne z talíře. Jinak má ráda i svojí míxnutou domácí stravu, ale je celkem vybíravá - asi to s ní bude stejné jako se starším bráškou :-D

Takže jsem zalovila ve své sbírce kuchařek a objevila POKLAD, a to doslova. V době, kdy jsem s Vojtou najížděla na dietu bez bílkoviny kravského mléka, bez vajec a sóji, tak jsem si pořídila 2 kuchařky od jedné autorky (od Zuzany Kobíkové). Zprvu jsem je prolistovala a našla pár receptů, které bych chtěla vyzkoušet. Ale pak jsem si našla svůj "styl" vaření a pečení, který si upravuji podle svého, a kuchařky odložila do knihovny, resp. na poličku v kuchyni mezi pár dalších kuchařek, které jsem chtěla mít po ruce a zapomněla na ně :-D

Při jednom větším úklidu jsem obě knížky znovu objevila a začetla se... Všem vřele doporučuji, protože autorka má recepty mnohokráte vyzkoušené a třeba hned první houstičky bez lepku, mléka a vajec, které jsem dnes upekla (nezvykle v pánvi pod pokličkou) jsou naprosto vynikající!

A zde je recept, kdybyste je náhodou chtěli vyzkoušet ;-) Pokud byste měli zájem o další recepty, tak si obě knihy můžete koupit zde ;-)

Ingredience na 1 kg pečiva (jak je mým zvykem, tak recept jsem si mírně poupravila dle toho, co zrovna bylo doma).

500g bezlepkové směsi Schär Mix B
400-500 ml vody
1 lžička cukru
1 lžíce mletého kmínu
1 lžička jablečného octa
špetka psyllia
2 lžíce oleje
sůl
1 sáček sušeného droždí

Do misky dáme sypké suroviny, přidáme vodu a důkladně promícháme. Poté přidáme olej a opět pořádně zpracujeme těsto a necháme pod utěrkou kynout, dokud nezdvojnásobí svůj objem.

Zkoušela jsem péct v troubě, ale i dle tipu od autorky v pánvi pod poklicí. Musím říct, že ty houstičky z pánve jsou daleko lepší než ty z trouby ;-)

Takže jak uděláme ty vynikající z pánve :-) Pánev (v mém případě Greenpan Wok s poklicí) dáme na nejmenší hořák (mám plynovou varnou desku) na nejmenší plamen. Připravíme si mísu s vykynutým těstem, misku se studenou vodou a lžíci. Vykynuté těsto ještě jednou zpracujeme. Pak vezmeme lžíci, namočíme ve studené vodě a z těsta vykrojíme "noček". Takový maxi nok :-D A dáme ho do pánve. Do té mojí se jich vešlo asi 6 kusů. Přiklopíme a na tom mírném plamínku necháme ještě cca 10-15 minut kynout pod poklicí. Pak už můžeme zvýšit teplotu a houstičky pěkně opékáme, nejdříve z jedné (spodní) strany a pak i z druhé strany. Abychom docilili pěkné kůrčičky (s hnědým zabarvením), tak je dobré si před zapnutím sporáku rozdělat psyllium s vodou, aby stihlo nabobtnat, a tím pak houstičky potřeme a dopečeme. Díky tomu psylliu bude krásně křupavá kůrčička, mňam :-)
Když jsou hotové (to poznáte sami), tak je dejte vychladnout na mřížku. Já si teď o víkendu koupila ještě jednu, abych měla jednu na normální pečivo a druhou na bezlepkové :-) Skvěle se mi osvědčila tato z Ikea.

Budu ráda, když mi do komentářů napíšete jak se Vám houstičky povedly a zda i chutnaly ;-)


Žádné komentáře:

Okomentovat