pátek 30. května 2014

Bezlepková bábovka

Musím se pochlubit se svojí historicky první bezlepkovou bábovkou bez BKM a vajec  Recept jsem použila tento:


Ale nepoužila jsem Jizerku (protože je v ní tuším sojový lecitin a Vojta ho nesmí), dala jsem: 
180g DovesFarm samokypřící 
10g hladké kukuřičné
15g kokosové nativní mouky 
Místo vajec jsem dala psyllium. 
A snížila jsem množství cukru na 100g moučkového a 1 pytlíček vanilkového. 
Ostatní (moc toho už nebylo) jsem nechala dle původního receptu.

                       

 
A ještě tedy kompletní recept i s postupem, ať to nemusíte složitě dohledávat :-)
1 ks kypřící prášek do pečiva (Alnatura Weinstein)
100 g cukr moučka
1 vanilkový cukr
180 g Doves Farm samokypřící mouky
10g hladké kukuřičné mouky
15g kokosové nativní mouky
150 ml oleje
3 vrchovaté lžičky Psyllia rozmíchat ve 300ml vody a nechat nabobtnat


Smíchala jsem sypké suroviny. Přidala jsem olej, gel vzniklý z Psyllia a vše řádně vyšlehala ručním mixérem.
Formu na menší bábovku jsem vymazala tukem a vysypala moukou. Naplnila jsem ji těstem a dala
péct do vyhřáté trouby na cca 40 minut při 175°C. Když těsto vyskočilo a začalo nahoře zlátnout, tak jsem
píchla špejlí a když se nelepilo, tak byla hotová. Bábovku jsem hned po upečení vyklopila a nechala vychladnout.
Je dobrá i druhý den, pokud ji zabalíte do mikrotenového sáčku.

Žádné komentáře:

Okomentovat