sobota 15. února 2014

Rýžovo-pohankové koláčky



Původní recept jsem našla na portálu Proalergiky.cz a lehce si ho poupravila, neboť mi složením nevyhovuje kaše Sinlac, která obsahuje karob.

Takže zde je můj recept :-)

1/2 hrnku kukuřičné mouky
1/2 hrnku nemléčné rýžové kaše Hipp
300ml vody
50 ml oleje
5 vrchovatých lžic instantní pohankové kaše Nomina

cca 100g jemné rýžové krupičky (připravíme si toto množství do hrnku a postupně přisypáváme dle konzistence těsta).
30g třtinového cukru

Mouku, cukr, obě kaše, olej a vodu smícháme v misce a utvoříme těsto. Těsto se hodně lepí, takže postupně budeme přisypávat rýžovou krupičku až nebude tolik lepkavé ;-) Pak ho dáme na 15 minut do mrazáku zchladnout, nebo na cca hodinu do ledničky.

Připravíme si plech vyložený pečícím papírem. Troubu předehřejeme na 200°C (horkovzduch). Vyndáme vychlazené těsto, v ruce z něj vytvoříme kuličky, které položíme na plech a tam z nich uplácáme placičky o průměru cca 3-4 cm a výšce cca 1 cm. Dáme péct do trouby na cca 15-20 minut. Já je po 15 minutách vytáhla a píchla prstíkem. Zjistila jsem, že potřebují ještě chvilku dopéct. Takže optimální doba pečení těch cca 20 minut. Ale záleží na zkušenostech s Vaší troubou ;-) Necháme vychladnout a pak můžeme zdobit marmeládou, rýžovou šlehačkou (mňam) nebo rýžovým (datlovým, agávovým, aj.) sirupem ;-)


Žádné komentáře:

Okomentovat