pátek 10. května 2013

Sladký mrkvový koláč pro alergiky (bez vajec, BKM a ořechů)

Doma jsem měla hodně mrkve, brambor a vepřového masa. Přemýšlela jsem o tom, že udělám opět dušenou mrkev s vepřovým, ale protože jsme to měli nedávno, tak jsem hledala nějaký jiný recept s mrkví. A protože doma nebylo nic sladkého ke kafíčku, tak mě napadl mrkvový koláč. Hledala jsem na internetu recepty bez vajec nebo pokud možno jen s 1 vejcem, které se velmi snadno nahradí bramborovým nebo kukuřičným škrobem. Našla jsem 2 různé recepty a trošku si je poupravila do jednoho - snad dobrého :-D



Suroviny:

250g hladké mouky
100g špaldové celozrnné jemně mleté mouky
100g cukru ( hnědého)
120g tuku Alsan
1 lžíce bramborového nebo kukuřičného škrobu (místo 1 vejce)
2 větší mrkve
1/2 prášku do pečiva (Alnatura Weinstein)
1/2 hrnku nasekaných loupaných slunečnicových semínek
2-3 lžíce agávového sirupu
rýžové mléko dle potřeby

Poleva:

jakákoliv, kterou máte rádi :-)


Postup:

V míse smícháme mouku, prášek do pečiva, cukr, škrob a mrkev. Pak přidáme změklý tuk a šlehačem promícháme. Postupně přilíváme rýžové mléko, tak aby nám vzniklo "krémové" těsto, ale ne moc řídké. Nakonec přisypeme nasekaná slunečnicová semínka, dobře promícháme a těsto vylijeme na plech vyložený pečícím papírem.
Pečeme ve středně vyhřáté troubě (horkovzduch cca 175°C), doba pečení dle Vašich zkušeností - já píchám špejlí a pekla jsem cca 40 minut :-) Výsledná výška koláče byla cca 1,5-2 cm.


PS: recept se dá dále upravovat dle konkrétní potřeby alergika ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat