sobota 5. května 2012

Lívanečky z hlívy ústřičné

Včera jsem koupila ve stánku u Alberta kilo hlívy ústřičné. Poslední dobou si jí docela často děláme, prostě nám zachutnala stejně jako krevety :-) Takže aby se nezkazila, rozhodla jsem se k obědu udělat houbovou omáčku s vepřovým plátkem a bramborovým knedlíkem. No a k večeři trochu improvizace á la houbová sezona :-D Dostala jsem chuť na houbové placičky jako dělal vždycky můj taťka :-)

Recept je "od oka", můžete si tam přidat co chcete ;-)



Suroviny na cca 12 lívanečků:

500g hlívy ústřičné nebo jiných jedlých hub (čerstvé houby)
4 vejce
100g anglické slaniny 
sůl
mletý pepř
drcený kmín
česnek
trochu majoránky
olej na smažení



Postup přípravy:

Hlívu ústřičnou propereme ve studené vodě a necháme okapat. Nakrájíme na drobounké kousky         a dáme do větší misky. Nakrájíme si nadrobno slaninu a přidáme k hlívě. Dále přidáme 4 celá vejce     a zbylé ingredience. Pořádně promícháme.
Dáme si rozpálit olej na pánvi a pak už jen děláme malé placičky (cca 1 vrchovatá polévková lžíce     na 1 lívaneček) a smažíme z obou stran. Já je dělala v klasickém lívanečníku a je to lepší, mají pak stejný tvar a jsou hezky malé, šťavnaté a zároveň křehké.
Podávat je můžete s kysaným zelím = naprosto dokonalý chuťový zážitek :-)

Dobrou chuť.

1 komentář: