neděle 22. dubna 2012

Sypané řezy s tvarohem, s jablky a rebarborou

Už dlouho jsem chtěla vyzkoušet upéct koláč s rebarborou. Teď když měli rebarboru v obchodě v akci :-D tak jsem koupila na zkoušku jen 2 kousky a hledala ten správný recept... Na internetu jsem jich pár našla, ale moc mě nezaujaly. Takže jsem sáhla po své osvědčené Hrníčkové kuchařce - nejrychlejší moučníky a listovala....




Ingredience:

3 hrnky polohrubé mouky
1 balíček kypřícího prášku do pečiva
1 hrnek moučkového cukru
tuk na vymazání pekáče
asi 500g jablek (já vzhledem k velikosti pekáčku jen 4 středně velká jablka)
2-4 stvoly rebarbory
1/2 kostky másla

Tvarohová náplň:


3 kostky tvarohu (použila jsem jemný)
1 hrnek mléka
1 hrnek moučkového cukru
1 balíček vanilkového cukru
3 vejce


Postup:
Mouku promíchanou s práškem do pečiva smícháme s cukrem.
Polovinu směsi nasypeme do pekáče silně vymazaného tukem.
Mezitím si oloupeme rebarboru a jablka, nakrájíme na drobné kousky. Rebarboru prosypeme trochou krystalového cukru, aby pustila šťávu.
 
Tvaroh našleháme s mlékem, cukrem, vanilkovým cukrem a vejci.
 Tvarohovou náplň navršíme na sypkou směs v pekáči a poklademe jablky a rebarborou. Poté zasypeme zbytkem sypké směsi a navrch dáme plátky másla.








Pečeme 45-60 minut při 160°C v horkovzdušné troubě.

Pozn.: pokud budete dělat velký plech, tak se doba pečení zkrátí. Já pekla v malém pekáčku a řezy tudíž byly vysoké a pečení trvalo déle. Jinak doporučuji péct spíš nižší řezy, protože tvarohová náplň se pěkně prosákne do spodní sypké vrstvy. Mně se u toho hlubokého pekáčku udělala na dně taková tvrdá krusta a pod ní bylo trochu sypké směsi. Příště to zkusím jinak :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat